Cum să mancăm mai sănătos.

1. Regula micului dejun

Întotdeauna faceţi-vă timp pentru micul dejun. Nu ia mai mult de 10 minute, dar ne încarcă rezervorul pentru întreaga zi. Este mult adevăr în zicala ” micul dejun ia-l singur, prânzul cu prietenii, iar cina dă-o duşmanilor”.

Un mic dejun sănătos trebuie să cuprindă unul sau două sandwich-uri cu una două felii de mezeluri, 2 felii de pâine întegrală, o frunză de salată sau o bucată de ardei, alături de o cană de ceai, cafea sau lapte. Sunt de preferat mezelurile în care materia prima este parte anatomică (şunca, muşchi, pastrama) nu mezeluri din amestecuri tocate (salamuri, parizer).

O altă variantă pot fi cerealele cu lapte sau iaurt, alături de o ceaşcă de cafea sau de ceai. Sau o omletă/ ouă fierte cu lapte, cafea sau ceai. Variantele sunt multiple şi depind de preferinţele şi necesităţilie fiecăruia şi, de asemenea, se pot plia pe nevoile întregii familii.

2. Mese mici şi dese

Dacă mâncăm la intervale scurte de timp “păcălim” organismul. O cantitate crescută de alimente la o masă ne face să creştem în greutate prin cantitatea crescută de substanţe pe care o asimilăm.

De asemenea, dacă mâncăm mult odată, eventual şi repede, determinăm distensia stomacului, crescând astfel capacitatea lui de stocare şi întreţinem un cerc vicios, ajungând să mâncăm din ce în ce mai mult cantitativ per masă.

3. Respectaţi orarul meselor

Cel mai bine este să avem 5 mese/zi: 3 mese principale şi 2 gustări, iar intervalul dintre mese să nu depaşească mai mult de 3 ore. Astfel, putem avea micul dejun dimineaţa la 7-8 am, gustarea la ora 10-11 am, prânzul la 13-14 pm, gustarea a doua la 16-17pm şi cina la 19-20 pm. De preferat gustările să fie formate dintr-un fruct, ideal un fruct acrişor, cu conţinut scăzut de calorii.

4. Hidrataţi-vă corect

Apa este foarte importantă pentru organismul nostru, fiind implicată în toate reacţiile organismului. Deci pentru a fi sănătoşi şi a avea un metabolism optim trebuie să consumăm multă apă. Ideal 2-3 litrii de apă/zi. Această cantitate de apă ” ne spală “ pe interior aşa cum noi ne spălăm pe dinafară.

Este indicat să bem apă plată şi nu carbogazoasă, pentru că bulele din ultima duc la distensia stomacului, şi implicit la necesitatea ingerării unei cantităţi mai mari de alimente ulterior, pentru a ne sătura. Este indicat să bem ceaiuri şi nu sucuri, deoarece primele conţin cantităţi crescute de substanţe antioxidante care ne menţin tineri.

Există în prezent pe piaţă o varietate importanţa de ceaiuri de plante care ne ajută în plus la menţinerea unei greutăţi constante. Sucurile carbogazoase sunt interzise, dar şi sucurile cu un ados mare de zahar.

5. Fructele este bine să le mâncăm între mese( la gustare) şi nu ca desert

Ele aduc o cantitate crescută de energie, fiind adevărate “bombe energetice”. Pentru aportul crescut de vitamine şi minerale sunt esenţiale organism. Este de preferat să le mâncăm în formă originală, cel mult sub formă de sucuri, mai putin preparate termic, pentru că astfel îşi pierd proprietăţile.

Posted on November 11, 2011, in How to.... Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: